onsdag 22 december 2010

Lika kul varje år!

Idag hade jag och några musikanter nöjet att spela för eleverna vid Fröviskolans högstadium (7-9) i sporthallen.
Det är lika roligt att komma tillbaka år efter år och se hur fint ungdomarna klarar av de bitvis ganska svåra danserna. Idrottslärarna gör alltid ett bra jobb. Här lyckas faktiskt alla elever med något, nämligen att ta rätt steg och hålla takten.
Det är alltid roligt för mig att spela tillsammans med duktigt folk, även om jag är en gammal f.d. föredetting.
Tack till alla er andra som ville vara med: Andreas och Alexander Olsson, Jonatan Karlsson, (som ringde själv och anmälde sitt intresse!), årets kulturstipendiat Åke ”Blås” Nilsson, Carina Henriksson, Erik Persson, Zackarias Bom Semaan och vår skolchef Anders Johansson. Vilken skola kan mobilisera en sådan orkester till sin årliga juldans mer än Fröviskolan?
Ett särskilt tack till de elever som inte sprang direkt till matsalen, utan hjälpte till att bära tillbaka all utrustning, Asse, Olof, Gustaf och alla ni andra.
Mitt sista tack går till Roger Welke, som hjälper oss med ljudet år efter år. Du kunde din sak i år också.
Vi kanske ses och hörs nästa år igen.
(Jag valde en gammal bild, eftersom Ingvar Gunnarsson inte befinner sig i Högsby och arbetar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar